30 Mart 2012 Cuma

ÖSS'den önce

Tarihe bakıyoruz. 30 Mart 2012. İki gün sonra YGS sınavı varmış. “Aaaaa ooooo anlatım bozukluğu yaptıııııııı yuuuuuh.” Az önce ana haber bültenini izlerken “Sınava girecekler son gününü nasıl değerlendirmeli?” başlıklı bir haber izledim. Uzmanlar uzatmamak gerekirse “Yiyin, için, sıçın, gezin…” diyor. Sonuçta uzmandır, haklıdır. Haberi güzel güzel izlerken “Lan ben napmıştım ÖSS’den bir gün önce acaba?” diye kendime soruyorum ve blog yazma fikri aklıma geliyor.

Tarih: 16 Haziran 2007. Bir gün sonra ÖSS var. Annemle Manisa Merkez’e gitme kararı alıyoruz. Çıkınımızı toplayıp sabah yola çıkıyoruz. 40 dakikalık yolculuğumuzdan sonra ilk durak babaanne evi oluyor. Bir başkadır babaanne evi. Mesela şu an hatırlamıyorum ama o gün de kesinlikle aylardır duvarda koparılmadan duran takvim yapraklarını koparmışımdır. Babaannemin “Ondan yapayım yer misin? Bundan yapayım yer misin? Bu rapstarım der misdskaljadskl…” ısrarları eşliğinde dışarıdan garip garip sesler duyuyordum. “Lan bu ne ki?” gibi düşünceler eşliğinde kendimi bir anda sokakta buldum. “Bi gideyim bakayım. Konser falan ver herhâlde.” diye düşünürken kalabalığa iyice yaklaştım ve olayın ne olduğunu yavaş yavaş çaktım. 38 YAPAR. 7’nin yanındaağki solda sıfır. Sildiniz.



















Evet MHP’nin mitingine daldım o gün. Sonuçta yarın ÖSS’ye girecektim. Bundan güzel stres mi atılırdı? Bahçeli bağırdı. Ben dinledim. Ben bağırdım. Manisa dinledi. “SENİ YENECEĞİM ÖSESEEEEEEEEEEEEE.”

Neyse daha sonra tekrar babaanne evine geçtim. Akşamüstü olmuştu. Geri dönecektik evimize. Annemin “Yürüyerek gidelim garaja kadar.” cümlesindeki çakallığı çözememiştim o gün. “Tamam anne gidelim. Hava da güzel zaten.” demiştim. Çıktık yola. Ben ileride yine bir kalabalık görmüştüm. Bu seferki kalabalık pazar kalabalığıydı. “Yok anne. Olmaz anne. Girmeyelim anne oraya. Çok korkunç anne.” falan derken “GEL ABLA GEEEEEL BÜMLOOOON BÜMLOOOON NE ALIRSAN BÜMLOOON. ÇEKERSE GETİR ABLA. HER HAFTA BURDAYIM BEN. ABLA DÜKKÂNDA AYNISINI 5 LİRADAN SATIYORUZ.” gibi bağrışların içinde buldum kendimi. Sanırım o gün 1 saate yakın pazarda dolaşmıştık. Sonuçta uzmanlar sınavdan bir gün önce “Dolaşın!” da diyorlardı.




















Babaanne evi, miting, pazar falan derken garaja geldik ve evimize dönmek için otobüse bindik. Eve geldiğimde yemek falan yedikten sonra yorgunluktan yığılmıştım hemen koltuğa. 17 Haziran’da da babalar gibi girmiştim sınavıma. “Aşağıdaki cümlelerden hangisinde anlatım bozukluğu vardır?” EEEEY ERDOĞAAAAN 22 TEMMUZ GÜNÜNE ALDIN MI AMERİKA UÇAĞININ BİLETİNİ? Pi’yi 3 alınız. BÜMLOOOON. BÜMLOOOON. KAFAM BÜMLOOOOOO… Süreniz dolmuştur.

10 yorum:

  1. Negzel :)
    Ben bugün gireceğim yere gittim aman Allah o nasıl stres o nasıl heyecan.

    YanıtlaSil
  2. Bende ygs'ye gireceklerden biri olarak yarin neler yapacagimi 1 ay oncesinden planladim resmen. Ama okuduguma gore bi anda olan olaylar daha bi yoruyo insani daha bi eglenceli. Bilemedim simdi.

    YanıtlaSil
  3. ben bütün gün uyumuştum ya sınavdan önceki gün. çok sıradan bi insanmışım:)

    YanıtlaSil
  4. BEYLER O ZAMAN HERKES HEMEN UYUSUN. :D

    YanıtlaSil
  5. Bunca karmaşadan sonra öğretmen olman,benim rahat batarak naz yaparak geçirdiğim zamandan sonra hala mezun olamamıs olmam :D

    YanıtlaSil
  6. tek kelimeyle mukemmel bir yazi :D

    YanıtlaSil
  7. şimdi o zamankiler gibi olsa rahatsın, mesela sınava iki gün kala öğrendim ki sınava saç tokası almayıp herkesi saçı açık sokuyorlarmış, o panikle saçımı dibinden jiletlemişim, jiletlemesem de donumun içine cep yaptırıp tokayı oraya saklayarak girecektim, ama öğrendim ki her sınıfa kamera yerleştirmişler, sonra interpol tarafından ''ygs'de donunun iç cebinden çıkardığı tokaylan saçını bağlayan kız'' bülteniyle aranmaktan korktum, o korkunun verdiği panikle de yanlışlıkla bileklerimi kestim. Ha birde malum mevsimsel geçişler, şu an boğaz ağrımdan ve burun akıntımdan uyuyamadığım için ayaktayım, ve öğrendiğime göre sınav yerine iki sikindirik servis peçete veriyorlarmış, saniyesinde leş gibi olanından. Peki tüm bu tedbirlerin sonucu nereye varıyor, sorular yine birilerine peşkeş çekilmeye devam ediliyor, ama farklı olarak senin benim gibi sade vatandaşlara iki misli katı daha stres ve rahatsızlık vererek ''bakın biz emeğinizi böyle koruyoruz.'' izlenimi yaratmaya çalışıyorlar, neyse ben siktirip 1000lik antibiyotik içiyom. hadi selametle

    YanıtlaSil
  8. okuduktan sonra bu yazıyı geçen yıl da okuduğumu farkettim :( Ev kızı gibi hissediyorum kendimi.Resmi olarak da ölyeyim gerçi .Öğrenim durumu----> lise mezunu :(

    YanıtlaSil
  9. Simdi benim bi sorum var, sinava 2 gun kalmis olmasina ragmen bende hic heyecan olmamasina ne demeli rahatliyim derken abarttim mi acaba? hani sinava oylesine giricek kotu bi ogrenci de degilim

    YanıtlaSil