18 Temmuz 2011 Pazartesi

Zengin Olmak Çok Parası Olmak Değildir


“Zengin: Parası, malı çok olan, varlıklı, fakir karşıtı.” TDK böyle diyor günümüzde. Paran çok olacak ya da bok olacak. Küçükken neydi peki zengin olmak? Yazıyı yazmadan önce 8 yaşındaki yeğenimi çağırıp sordum “Kimler zengindir lan?” diye “Doktorlar, iş adamları.” diye cevap verdi. “Neleri vardır bunların?” dedim. “Paraları, pulları, evleri, arabaları vardır.” dedi. Haklı çocuk, doğru da söylüyor fakat bence küçükken öyle değildi zengin olmak.
 

 


Herkesin bildiği gibi bizim çocukluğumuzda zengin olmanın ilk şartı Pringles yemekti. Herkes yiyemezdi Pringles’ı. Normal insanlar nadir yerdi fakat zenginler 3 öğün Pringles yiyormuş gibi gelirdi. Şimdilerde bakıyorum da “Neden o zaman çok pahalıydı lan Pringles?” (Bkz: Magnum)
 


Hiç unutmuyorum bir gün anneme sormuştum “Anne Ali amcalar fakir mi?” diye. Annem de “Yok değil. Bizim gibi.” demişti fakat ben hâlâ kendi içimde onların fakir olduğunu düşünüyordum. Neden mi? Çünkü, kumandalarında azıcık tuş vardı. Evet. Ali amcaların kumandalarında az tuş var diye onlar fakirdi. Bunu hiçbir şey değiştiremezdi. İsterse villaları olsun, isterse limuzinlere binsinler onların kumandalarında az tuş vardı.
 


Biz küçükken bilgisayarlar yaygın değildi bu kadar. Bilgisayarı olan eve gittiğimizde ne yapacağımızı şaşırırdık. Biz ataride Soccer, Tsubasa oynayarak sahayı baştan sona 30 dakikada katederken adamlar çatır çatır Fifa 97 oynuyordu. Biz de belki onların evine gideriz de onlar oynarken hız tuşuna basarız diye bekliyoduk. Neticede onlar zengindi abi.


Bu neden böyledir bilemiyorum ama mavi saplı çatallar, kaşıklar, bıçaklar zenginliğin simgeleriymiş gibi gelirdi bana küçükken. Hatta ellerinde mavi saplı bıçaklar, kaşıklar, çatallar birbirleriyle şakalaşıyorlar, oynuyorlar…

İşte bu ve bunun gibi bir sürü şey vardı küçükken zengin olmanın ölçütü. Şimdi sizden bir şey isticem bu yazıyı okuyanlar Acaba sizin küçükken zenginlik ölçütünüz neydi bu yazıyı okuyanlar?

OKUYUCU YORUMLARINDAN EKLENENLER


Bianchi bisikleti olanlar
 

36'lı Monami pastel boyaya sahip olanlar


Doğan SLX'e binenler (Halkın genelinde Şahin varken)

 


LC Waikiki giyenler



Kivi yiyenler
 
Evinde 2. kata çıkan merdiveni olanlar
Furby'si olanlar
 

Siyah spor ayakkabısı olanlar
Action Man'i olanlar

Desenli peçeteye sahip olanlar
Metal kutuda Faber Castell boyaya sahip olanlar
 

Işıklı spor ayakkabısı olanlar
 
 
Yazın tatil için yazlıklarına gidenler
 
Amcası, halası, dayısı, teyzesi Almanya'dan çikolata getirenler
 
 
Barbie evi olanlar
 
Akülü arabası olanlar

38 yorum:

  1. Önemli olan kalp zenginliği.. Şaka be şaka, action man sahibi çocuk zengindi benim gözümde. Bir de babasından anahtarı alıp arabada müzik dinleyebilen çocuk.

    YanıtlaSil
  2. Waikiki den giyinenlere zengin derdim.onlar ulaşılmazdı gözümde.

    YanıtlaSil
  3. abi benim için mesela düz beyaz diil de renkli desenli peçetesi olan aileler çok zengindi gözümde :D

    YanıtlaSil
  4. Furby vardi ben kucukken, ilk cikanlardan boyle gercek ses falan cikariodu.,bide sanal bebek ona sahip olanlar zengindi, buutun gun sanal bebeklerini yanlarinda dolastirir, yemek uyku saatlerini falan takip ederlerdi.

    YanıtlaSil
  5. ilkokulda beslenmeye salam, sosis, jambon(?) getirenler, magnum yiyenler,koyu renkli spor ayakkabısı olanlar (bir dönem bütün spor ayakkabılar beyazdı),bacakları çok kırılabilen, 2 katlı evi ve bir sürü elbisesi olan barbiye sahip kızlar çok zengindi benim gözümde.

    YanıtlaSil
  6. monami pastel boyalarının 36 lısına sahip olan znegindi gözümde

    YanıtlaSil
  7. okula kendi başlarına giden çocukların aileleri zengindi. çünkü onları izleyen gizli korumalar vardı ve babaları/anneleri bu yüzden onları getirmiyodu :(

    YanıtlaSil
  8. Bisikleti bianci olandı :)

    YanıtlaSil
  9. valla bnm için evlerinde merdiven varsa küçk ken izlediğim dizilerden mi özendim bilmiyorum ama adamlar açlık ağzı bile koksan evlernde 2. kata çıkan merdivenleri varsa bnm için zengindi

    YanıtlaSil
  10. -Biz şahine binerken Doğan SLX'i olanlar zengindi gözümde.
    -Biz kalemleri Fatih alırken Faber Castel kalemli çocuklar zengindi gözümde.
    -Kıllı patates(kivi) yiyenler zengindi gözümde.

    YanıtlaSil
  11. Faber'in metal silindir kutu da olanlarını alanlar zengindi benim gözümde. Ya da doğum gününü McDonalds'da yapanlar.

    YanıtlaSil
  12. Kivi ve pringles benim zenginlik ölçütlerimdi. Nasıl bir havası vardıysa artık!

    YanıtlaSil
  13. Pringles ve şu mavi kaşık çatala acayip katılıyorum. Gerçekten öyleydi ama. Mesela kızlar arasında Snoopy Dog çantaları vardı. Onların orjinallerini alanlar gerçekten zengindi. Pazardan alanlar değil. Bi de kocaman kare çikolotayı alıp tek başına yiyenler çok zengindi. Biz hep annem babam ve ben 3 günde bitirirdik de.

    YanıtlaSil
  14. kinetix ayakkabı giyinenler ;) yada evinde uydusu olanlar

    YanıtlaSil
  15. yazıyı okurken gerçekten ama gerçekten kivi yiyordum : )))

    YanıtlaSil
  16. biz eskiden zenginmisiz la :)

    YanıtlaSil
  17. Işıklı ayakkabısı olan çocuklar zengindi.
    'Benim babam gazeteden mavi motorola telefon aldı.' diyen çocuk zengindi.

    YanıtlaSil
  18. Cok Barbie bebeği kızlar zengindl gözümde.Hatta Barbie'nin erkek arkadaşı vardı ya Ken ona sahip olan.Hele bir de şu kocaman Barbie evlerinden varsa multi milyarder gibi gelirlerdl bana.

    YanıtlaSil
  19. çook güzel bi gözlem ve yaklaşım.. sevdim..=))))

    YanıtlaSil
  20. bakış açın ve fikirlerin hoş geldi..

    YanıtlaSil
  21. tabiki waikiki abi, hatta elinde waikiki poşeti gördüklerim baya zengin gözükürdü gözüme. bir de barbie bebeği olan kızlar tabi. monami pastel boyası ve okulda hep tost yiğenler de cabası.

    YanıtlaSil
  22. Halası dayısı Almanya'dan çikolataya da oyuncak getirenler deli zengindi. Ne işleri vardı abi hala bizim aramızda Türkiye'de? (O zamandan yabancı hayranlığı..) Bir de akülü arabası olan ve okul çantası çekçekli (böyle deniyor herhalde, bavul gibi) olan çocuklara da çok imrenirdim. Bu ikisi çıktığında benim yaşım zaten onları kullanamayacağım kadar büyümüştü ama yine de içimde uktedir akülü arabayla trafik kurallarının öğretildiği parkta 10dk'lığına kiralık bile olsa bir tur atmak...

    YanıtlaSil
  23. mavi den kot giyenler zengindi benim gözümde:):):)

    YanıtlaSil
  24. zengini bilmiyorum ama yeşil renkli PICADOR silgisi olanlar benim için 5 tl harçlığıda olsa gözümde fakir insanlardı :)

    YanıtlaSil
  25. zengini bilmiyorum ama yeşil renkli PICADOR silgi kullanan çocuk, 5 tl harçlığı da olsa o hep fakirdi benim için :))

    YanıtlaSil
  26. rotring kalemi olanlar yazın denize tatile gidenler ve saydıklarınızın tümüne sahip olanlar zengindi benim için :)

    YanıtlaSil
  27. Daha kış tam anlamıyla gelmeden okula yeni çıkan yeşil mandalinalardan getirenler zengindi

    YanıtlaSil
  28. hahaha çok iyi ya =)Furby bianchi barbıenın evı olanlar benım gozumde de baya zengindi.Aynı zamanda sanal bebeği olanlar hatta sonra onların büyükleri çıktı onlar çok çok zengindi gözümde=)iki katlı sulu boyası olanlar,mıknatıslı kalem kutusu olanlar...

    YanıtlaSil
  29. mc donalds ın yeni geldiği dönemde bütün oyuncaklarını ordan almış olanlar zengindi. Bi de barbie ev ve mutfak yatak banyo gibi şeysileri olanlar.

    YanıtlaSil
  30. Action Man'i olanlar zengindi abi, sadece o kalmış aklımda

    YanıtlaSil
  31. Orjinal barbie bebek (et bebek) sahipleri :)

    YanıtlaSil
  32. Robocop oyuncağı olanlar zengindi gozumde

    YanıtlaSil
  33. Siyah spor ayakkabı dışında hemen hemen hepsi doğru kendi adıma konuşacaksam :) Demek ki benzer reaksiyon veriyoruz :)

    YanıtlaSil
  34. salam sucuk türü şeyleri sürekli tüketenler zengindi...
    paten kayanlar zengindiiiii...

    YanıtlaSil
  35. Tüm saydıklarınıza ek olarak, CAT botu olanlar ve spiralli kalın kapaklı defter kullananlar da bana çok zengin gelirdi :D

    YanıtlaSil
  36. Benim küçükkken zengin kriterimde ilk sırada çanak anteni olanlar vardı. Koskoca mahallede 2-3 evde vardı çok imreniyordum keşke bizdede olsa diyordum. Hiç unutmam Teleon diye bir kanal çıkmıştı lig maçlarını o kanal yayınlayacaktı. Babama yalvar yakar al diye ama nerde bizim pederin işi yoktu maçla muçla eski kafaydı işte bilirsiniz:)))

    YanıtlaSil
  37. Bilgisayarı olanlar, 54'lü veya 48'li Monami pastel boya seti olanlar ve Tv'ununda yabancı kanal çıkanlar- farklı dillerde bir sürü kanal çıkardı zap yaparken, pek imrenirdim- bana zengin gelirdi hep.

    YanıtlaSil