6 Temmuz 2011 Çarşamba

Ben bundan sonra hep Fenerli olucam
























Mahallemizde bir Yunus amca vardı küçükken. Ben sokakta oynarken "Emre hangi takımı tutuyorsun?" diye sorduğunda "Fener." derdim her seferinde ve her seferinde eve dönüşte bana bakkaldan bir şey alırdı. Tek bir şartı vardı: Cimbomlu olacakmışım. 5 yaşlarında idim. Kabul ederdim Yunus amcanın teklifini. Eve gittiğimde suçumu bildiğim için sessizce otururdum. Konuşamazdım bile. En sonunda biri dayanamaz sorardı "Noldu?" diye. Ben de söylerdim "Ben Cimbomlu oldum." diye. Sonra abim döverdi beni. Yarın yine Fenerli olurdum.
Bir gün evde oturmuş televizyon izliyordum. Yıl 1994. Aylardan Kasım. Radyoda da Fenerbahçe'nin maçı vardı. Televizyonu bırakıp maça doğru yoğunlaştım. Yerde minderin üstünde oturuyordum. Nielsen attı, Oğuz attı, Feyyaz attı... Fenerbahçe o gün Kayseri'yi 8-1 yenmişti. O gün dedim ki kendi kendime "Ben bundan sonra hep Fenerli olucam." diye.
O günden sonra ben hep Fenerli oldum. Yunus amca yine bir şeyler aldı bana ama ben hep Fenerli oldum. 7 yaşındayken kahvede en ön sırada "Devre arası olsa da gözlerimin acısı geçse." diye beklerken de Fenerliydim ben. 10 yaşında nargile dumanından boğazımın acısı geçsin diye sürekli ayran içerken de Fenerliydim. 98 yılında Hakan Şükür 87. dakikada gol atarak durumu 2-2'ye getirdiğinde Adnan abinin biranesinden koşarak çıktığım günde Fenerliydim. O gece eve giderken hüngür hüngür ağlarken de. 2002'nin 6 Kasımı'nda teravih namazı nedeniyle maça koşturarak giderken de Fenerliydim ben, 2001'de son haftaki Samsunspor maçından önce sokaklarda bayrakla gezerken de. 2008'de Kızılay'da 100-150 Galatasaraylı cafenin çıkışında beni ve 6 arkadaşımı dövmek için beklerken de Fenerliydim ben. Onlara inat "Burası Kadıköy, burdan çıkış yok." diye bağırırken de.
Ve işte ben böyle kötü bir günde de Fenerbahçeliyim ve emin ol yarın da Fenerbahçeli olacağım. Siz üzülürken de, sevinirken de Fenerbahçeli olacağım. Siz skorlara, şampiyonluklara, kupalara âşıkken ben sadece Fenerbahçe'ye âşık olacağım. Orada, burada ya da şurada... Nerede olursa olsun, Fenerbahçe varken ben sadece Fenerbahçeli olacağım.

16 yorum:

  1. mükemmel olmuş, fenerbahçeyi çok güzel anlatmışsın. son cümleye bayıldım. evet nerede olursa olsun, FENERBAHÇEMİZ varken biz sadece FENERBAHÇEli olacağız !

    YanıtlaSil
  2. Harikasın emre abi.. teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. heh!! işte yaklaşık olarak benim ki de böyle bir şey. sen fenerli olma durumunu anlatabilen nadir insanlardansın heralde. anlatılmıyor gerçi anlatmaya yaklaşabiliyorsun ancak. bu bile az kalmış. ama böyle bir şey yine de.

    YanıtlaSil
  4. biz tele10 şifreli yayın yaparken tvde o karıncalı yayını açan, bir yandan da radio ile topun kimin ayağında olduğunu anlamaya çalışan nesiliz. başarı için sevmedik. iyi günde kötü günde fener dedik. bu renkler bizi hiç üzmedi çok şükür. derbi hezimetleri yaşamadık. bu küçük sancıyı da atlatacağız. vücut olup büyüklüğümüzü herkese göstereceğiz.
    21:00 Şükrü Saraçoğlu
    evladımıza miras bu sevda.

    Vanilya.

    YanıtlaSil
  5. "Fenerbahçe varken ben sadece Fenerbahçeli olacağım" nokta

    YanıtlaSil
  6. okurken gözlerimin dolmasına mani olamadım. Fenerbahçe aşkını ona yaraşır şekilde anlattığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. ahh yavrum sen de haklısın ama. kızılmıyor da.. ol ya noolcak, sen de fenerli ol. dünya batmayacak sonuçta.

    YanıtlaSil
  8. ;Varollll be eğer bende bu sevdadan kupa alamadık aziz başkan içeri girdi şampiyonluk kaçırdık yok yıldız gelmedi yok böyle oldu diye vazgeçersem dünya yıkılsın başıma varmı dünyada FENERBAHÇE Aşkı gibi AŞK her zman her yerde sonuna kadar FENERBAHÇEEEEEEMMMMMM

    YanıtlaSil
  9. Eğer Galatasaray'lı olsaydınız, bu yazı tahminimce 8-9 sayfa sürerdi. Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alın size tipik bir Galatasaraylı. Onlar rakamlara kapılıyor Fenerli dostlarım. Aldanmayalım.

      Sil
  10. Mümkündür 8-9 sayfa sürmesi. Fenerbahçelilik sayfalar dolusu boş lafla değil tek kelime ile bile anlatılabilir. Anlamı derin ve sadece fenerbahçeli olanların söylendiğinde nasıl duygu içerdiğini bilediği bir kelime : "Fenerbahçeliyim!"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesadufen buldum bu yazıyı.hani yorum yazmaya üsenirim ben.ama şu cevaba en güzel cevabı vermişsin dostum.derlerya söz kılıçtan keskindir diye ,tam gediğine koymuşsun :)

      Sil
  11. " Mükemmel bir yazı gönlüne sağlık, sanki beni yazmışsın senki benim bu anlatılanlar ^_^ "

    YanıtlaSil
  12. 7 Aralık'ta Galatasaray Fenerbahçeyi yenerken "Bilica'nın yerine ben girsem soyunur moyunur namusumla maçı almasını bilirdim" diyerek sinirden yağmurda yarım saat ıslanırken ben de Fenerbahçeliydim. Ben 6 Mayıs 2004 diye hatırlıyorum ama tarih yanıltabilir =) Chelsea maçını alma ihtimaliniz olmamasına rağmen rezil olmak için neden giyiyorsun bu formayı dediklerinde http://www.izlesene.com/video/fenerbahce-chelsea-2-1-adama-boyle-korlar/294331 bu golleri tırnaklarımı yiyerek izlerken de Fenerbahçeliydim.

    YanıtlaSil
  13. harika olmuş gerçekten

    YanıtlaSil